ipt type="text/javascript" src="js/lightbox.js">

365

Linka 365 zajišťuje spojení Prahy, Veleně, Mratína a Kostelce nad Labem. Za svoji existenci je doplňována další linkami Pražské integrované dopravy a prošla několika změnami, na které se podíváme v tomto článku.

31. července 2009 – Linka 365 přijíždí k první pražské zastávce Tuháňská v Miškovicích – Jiří Vařečka

Původně vychází „třistašedesátpětka“ z linek ČSAD. Nejpodobnější jí byla linka 01010 (později 10100) v trase Praha – Veleň – Brázdim – Sluhy – Mratín – Kostelec nad Labem, náměstí. Vývojem této linky se podrobněji zabývá již článek o sesterské lince PID číslo 366, proto se jej více rozebírat nebudeme.

1989 – Jízdní řád linky 10100

K zavedení linek PID číslo 365 a 366 dochází od 1. října 1999. Linka 365 je vedena v trase Praha, Českomoravská – Praha, Vysočanská – Praha, Prosek – Praha, Průjezdní – Praha, Na Hranici – Praha, Aero – Praha, Letov – Praha, Letňany – Praha, Červený Mlýn – Praha, U pošty – Praha, ZPA Čakovice – Veleň – Brázdim, Nový Brázdim – Sluhy, rozcestí Brázdim – Mratín – Kostelec nad Labem, náměstí. Od linky 366 se liší pouze průjezdem obcemi Sluhy a Brázdim, jinak jsou jejich trasy shodné. Obě linky zde nahradily vybrané spoje městských linek 158 (Českomoravská – Miškovice) a 209 (Českomoravská – ZPA Čakovice). V přepravních špičkách pracovních dnů jsou na lince číslo 365 vedeny posilové spoje v úseku Praha – Mratín. Dopravcem všech jmenovaných linek je Dopravní podnik hlavního města Prahy.

7. května 2008 – Linka 365 nedaleko konečné Českomoravská – Jiří Vařečka

I přesto, že na provoz „třistašedesátpětky“ to nemělo přímý vliv, je vhodné zmínit, že od 24. ledna 2000 byla zavedena ještě souběžná linka 377. Její trasa byla téměř shodná, avšak měla rychlíkový charakter a nezajížděla do průmyslové zóny v Letňanech. V provozu bylo pouze 16 spojů v přepravních špičkách a dopravcem se stalo ČSAD Střední Čechy. Provoz linek číslo 365 a 366 nijak omezen nebyl.

10. června 2001 – Jízdní řád rychlíkové linky 377

Během povodní v létě 2002 byly linky číslo 365, 366 i 377 vedeny až na konečnou Harfa, kde navazovala náhradní tramvajové doprava X-B.

Srpen 2002 – Důvod toho, proč na autobusy z Českomoravské nečekalo příliš cestujících – DP Kontakt 9/2002

Počínaje 24. únorem 2004 byla na linkách 365 a 366 zřízena zastávka Veleň, Obecní úřad. Na „třistašedesátpětce“ byly v souvislosti s tím zřízeny posilové spoje v trase Praha – Veleň. Byly v provozu v přepravních špičkách pracovních dnů.

2006 – Vedení linek 365, 366 a 377 v oblasti Mratína a Veleně

V souvislosti s rozvojem PID byla na obou linkách od 1. září 2004 obousměrně zřízena zastávka Sluhy, Nad Hájem. Ke stejnému datu bylo také zrušeno zajíždění do obratiště Miškovice ve směru na Českomoravskou.

11. dubna 2013 – Linka 365 v obratišti Miškovice – Pavel Hypš

Od 8. května 2008 došlo k prodloužení metra linky C do stanice Letňany. V souvislosti se změnami v povrchové dopravě došlo ke sloučení linek číslo 365 a 366 do jedné linky s několika variantami trasy. Na území Prahy bylo zrušeno zajíždění do průmyslové zóny v Letňanech a výsledná trasa tedy byla Praha, Letňany – Praha, Výstaviště Letňany – Praha, Tupolevova – Praha, Obchodní centrum Čakovice – Praha, Čakovice – Veleň – (Sluhy) – (Veleň, Obecní úřad) – Brázdim, Nový Brázdim – (Sluhy, Nad Hájem) – (Mratín) – (Polerady, rozcestí) – Kostelec nad Labem, náměstí. Rozsah provozu zůstal stejný jako před sloučením včetně variant trasy.

3. ledna 2009 – Jízdní řád linky 365

K termínu 13. prosince 2009 bylo zpětně obnoveno zajíždění do obratiště Miškovice ve směru do centra. Z technických důvodů zde není možné zajistit zastávku i v opačném směru, v Miškovicích jsou v tomto směru k dispozici zastávky Radonická a Tuháňská.

11. dubna 2013 – Linka 365 v obratišti Miškovice – Pavel Hypš

V období od 1. září 2010 do 4. března 2012 byla linka číslo 365 jednou ze dvou příměstských linek (tou druhou byla 355 Dejvická – Únětice), které se týkalo víkendové prodloužení večerního provozu. O nocích z pátka na sobotu a ze soboty na neděli tak poslední spoj z Letňan do Veleně k obecnímu úřadu jel až v 1:35. Později byl tento spoj zachován, ale vyjíždí z Letňan „již“ v 0:45.

20. března 2013 – Aktuální vedení „nočního“ spoje linka 365

Během sněhové kalamity v prosinci 2010 zaplatil krizový štáb hlavního města Prahy víkendové posílení hromadné dopravy, aby v ulicích bylo co nejméně aut a uklízení sněhu bylo tak zjednodušeno. Na lince 365 byl víkendový interval zkrácen na polovinu, a to dokonce v celé trase.

13. prosince 2010 – Linka 365 u Obchodního centra Čakovice – Pavel Hypš

Od 12. prosince 2010 bylo na „třistašedesátpětce“ zrušeno zastavování v zastávce Výstaviště Letňany. Jako důvod byla uvedena změna charakteru zastávek na znamení, kdy už cestující nemusejí mávat na přijíždějící autobus. Jelikož žádné jiné zastávky v Praze se to tímto stylem nedotklo, zůstává toto vysvětlení poněkud zvláštní.

11. prosince 2010 – Poslední den linky 365 v zastávce Výstaviště Letňany – Pavel Hypš

Autor: Pavel Hypš
Poděkování patří Jiřímu Vařečkovi za poskytnutí dobových materiálů a Martinu Dufkovi za zapůjčení dobových jízdních řádů
Zdroje: web Ropid.cz (Přehledy trvalých změn, Projekty organizace PID), Jízdní řád středočeského kraje 1989,
Jízdní řády PID 2001, DP Kontakt 9/2002, Atlas PID 2006, Jízdní řády PID 2009
    Text zveřejněn: 11. dubna 2013

Poslední aktualizace: 1. srpna 2014

Další fotografie z provozu linky 365 (autoři Jiří Vařečka a Pavel Hypš)

 

TOPlist
aktualizováno: 05.12.2017 22:14:07