ipt type="text/javascript" src="js/lightbox.js">

370

Linka Pražské integrované dopravy 370 spojuje Prahu s městy Odolena Voda a Kralupy nad Vltavou. V této oblasti je hlavní páteřní linkou doplňovaná řadou linek místních.

23. dubna 2005 - Jedna z konečných linky 370 na Dolním náměstí v Odolene Vodě (linka 371 sem nikdy nezjezdila) - Zdeněk Liška

Počátky „třistasedmdesátky“ můžeme hledat pod autobusovou linkou 01016 (Praha, Na Florenci - Odolena Voda, závod - Kralupy nad Vltavou, nádraží) doloženou z 50. let. Počátkem 70. let změnila své licenční číslo na 10160 a zanedlouho poté byla rozdělena na tři samostatné linky: 10160 (Praha – Odolena Voda, závod – Veltrusy – Kralupy nad Vltavou), 10161 (Praha – Odolena Voda, závod – Veltrusy) a 10162 (Praha – Odolena Voda, závod). Počátkem 90. let, po privatizaci podniků ČSAD, převzal místní dopravu JUDr. Jan Hofmann a léta zavedené linky byly vedeny ve všelijakých zbytečně složitých variantách. Nejpodobnější námi popisované lince byla linka 250109 (Praha, Palmovka - Odolena Voda - Kralupy nad Vltavou), doplňovaná linkou 281002 (Praha, Palmovka - Odolena Voda).

Jízdní řád linky 01016

Při významném rozšíření Pražské integrované dopravy do oblasti Odolena Voda a Kralupy nad Vltavou 30 září 2001 vzniká i námi popisovaná linka číslo 370. Její trasa tehdy byla Praha, Nádraží Holešovice – Zdiby, u celnice - Odolena Voda, závod – Odolena Voda – Postřižín – (Postřižín, U kapličky) – Kralupy nad Vltavou, železniční stanice. Jako páteřní linka obou oblastí je posilována v úseku Praha – Zdiby linkami 371, 373 a 374, v relaci Praha – Odolena Voda rychlíkovou linkou 395 a v úseku Odolena Voda – Kralupy nad Vltavou linkou 413.

17. března 2010 - Konečná linka číslo 370 u železniční stanice v Kralupech nad Vltavou - Pavel Hypš

V souvislosti se zprovozněním úseku metra IV.C1 Nádraží Holešovice – Ládví 26. června 2004 je „třistasedmdesátjednička“ zkrácena v Praze do terminálu Kobylisy. Zároveň ke stejnému datu je zkrácen interval ve špičkách kvůli zrušení rychlíkové linky 395. Ke stejnému datu je provoz také posílen zavedením nové linky 372 v trase Praha, Kobylisy – Zdiby, U celnice – Odolena Voda, závod – Odolena Voda, Dolní náměstí – Dřínov, náves – Újezdec – Zlosyň – Kralupy nad Vltavou, železniční stanice.

Jízdní řád linky 370

Linka číslo 370 je hojně využívána dodnes a počet cestujících neustále narůstá. Čas od času se tomu přizpůsobuje i jízdní řád. V ranní špičce tak nyní dosahuje intervalu až 10 minut, což je u příměstské linky poměrně vzácností. Paradoxem pak je, že většina víkendových spojů je vedena pouze ve slabším úseku Odolena Voda – Kralupy nad Vltavou. Je to způsobenou tím, že autobusy zpravidla z Odolene Vody pokračují jako linka 373 přes Panenské Břežany do Prahy.

29. dubna 2013 - Linky číslo 370 a 373 u závodu Aero Vodochody - Pavel Hypš

Autor: Pavel Hypš
Zdroje: web Ropid.cz (Přehledy trvalých změn, Projekty organizace PID), knižní jízdní řády středočeského kraje z vybraných let
Poslední aktualizace: 10. května 2013

Další fotky z provozu linky 370 (autor Pavel Hypš)


 

TOPlist
aktualizováno: 05.12.2017 22:14:07